7 CZYSTA I DOSTĘPNA ENERGIA
Cel nr 7: „Zapewnić wszystkim dostęp do źródeł stabilnej, zrównoważonej i nowoczesnej energii po przystępnej cenie”
Przyjęte globalnie założenia:
Zapewnić powszechny dostęp do przystępnych cenowo, niezawodnych i nowoczesnych usług energetycznych.
Znacząco zwiększyć udział odnawialnych źródeł energii w globalnym miksie energetycznym.
Podwoić wskaźnik wzrostu globalnej efektywności zużycia energii.
Zwiększyć międzynarodową współpracę ułatwiającą dostęp do badań nad czystą energią i technologii w obszarze energii odnawialnej, efektywności energetycznej oraz zaawansowanych i czystszych technologii paliw kopalnych, a także promować inwestowanie w infrastrukturę energetyczną i czyste technologie energetyczne.
Rozbudować infrastrukturę i zmodernizować technologie umożliwiające dostęp do nowoczesnych i zrównoważonych usług energetycznych dla wszystkich mieszkańców krajów rozwijających się, w szczególności państw najmniej rozwiniętych, rozwijających się małych państw wyspiarskich i krajów śródlądowych, zgodnie z ich programami rozwojowymi.
Działania Grupy Enea:
- Klaster Energii – partnerstwo z Leszczyńskim Klastrem Energii w zakresie osiągnięcia równowagi pomiędzy popytem a podażą energii eklektycznej;
- OZE – rozwój Odnawialnych Źródeł Energii;
- Ograniczenie CO2 – inwestycje pozwalające na ograniczenie jednostkowej emisji CO2;
- Energia + fotowoltaika – oferta w zakresie projektu, montażu i serwisu paneli fotowoltaicznych oraz możliwość podpisania umów prosumenckich;
- Enea Smart – produkty energooszczędne dla domów i firm;
- Enea Eco – oferta antysmogowa dla gospodarstw domowych;
- Stacje szybkiego ładowania pojazdów – kierowcy aut elektrycznych i hybrydowych mogą korzystać z trzech nowych stacji ładowania w Szczecinie. Punkty umożliwią uzupełnienie poziomu energii w zakresie od 0% do 80% pojemności 24-kilowatogodzinnej baterii w czasie mniejszym niż 30 minut;
- EnergyStore – wykorzystanie magazynów energii w sieciach elektroenergetycznych dla poprawy jakości i efektywności wykorzystania energii elektrycznej oraz rozwoju oferty produktowej dla Klientów;
- Cyfrowe długopisy – wprowadzenie inteligentnego długopisu do podpisywania umów, pozwalającego na archiwizację dokumentów i ograniczenie obiegu papierowego;
- Chat z Konsultantem – nowoczesne narzędzia komunikacji z Klientami. Za jego pośrednictwem można szybko zadać Konsultantowi pytania, sprawdzić stan faktury i historię płatności, podać stan licznika, czy też skontaktować się z Eneą w innych sprawach związanych z obsługą Klienta.
Więcej działań przyczyniających się do realizacji celu nr 7 znajduje się tutaj: KLIENCI I PRODUKTY