O procesie raportowania
Raport społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) sporządzony został w oparciu o Wytyczne Global Reporting Initiative GRI STANDARDS na poziomie aplikacji CORE. Jest to siódmy raport Grupy i prezentuje dane za okres od 1 stycznia 2018 roku do 31 grudnia 2018 roku. Raport podsumowuje wyniki w obszarze ekonomicznym, środowiskowym, społecznym, pracowniczym, praw człowieka oraz przeciwdziałania korupcji i łapownictwu.
Raportem objęte są wszystkie spółki tworzące Grupę Enea, z wyjątkiem należących do Grupy spółek wchodzących w skład LW Bogdanka. LW Bogdanka raportuje kwestie zrównoważonego rozwoju odrębnie.
Ponadto dane niefinansowe obejmujące wszystkie spółki Grupy Enea, w tym spółki nie uwzględnione w tym Raporcie, zostały zaraportowane w „Oświadczeniu na temat informacji niefinansowych Grupy Kapitałowej Enea za rok 2018”, które stanowi wyodrębnioną część „Sprawozdania Zarządu z działalności Enea SA oraz Grupy Enea w 2018 r.”.
Tegoroczny Raport nie zawiera innych znaczących zmian dotyczących zakresu, zasięgu lub metod pomiaru w stosunku do Raportu za poprzedni rok ani korekt informacji zawartych w poprzednim raporcie. Jednocześnie nie został poddany dodatkowej zewnętrznej weryfikacji.
W celu zachowania należytej staranności, opracowanie treści Raportu zostało poprzedzone przeprowadzeniem badania oczekiwań Interesariuszy Grupy Enea. Badanie zostało przeprowadzone w formie ankiety on-line w dniach od 26 do 30 listopada 2018 roku. Ankieta została skierowana do Pracowników, Kontrahentów, Klientów, partnerów społecznych, przedstawicieli kadry menedżerskiej oraz inwestorów instytucjonalnych Grupy Enea i zawierała pytania odnoszące się do aspektów środowiskowych, społecznych, pracowniczych, praw człowieka oraz przeciwdziałania korupcji i łapownictwu. W budowę treści Raportu bezpośrednio zaangażowana została grupa ponad 40 Pracowników Grupy Enea, którzy wzięli udział w warsztatach pozwalających na identyfikację podjętych działań, odnoszących się do istotnych aspektów niefinansowych. Powołana grupa miała dodatkowo za zadanie koordynację procesu zbierania, gromadzenia i agregacji danych wśród spółek biorących udział w procesie raportowania.
Badanie oczekiwań Interesariuszy wyłoniło poniższe istotne aspekty raportowania:
Istotne aspekty raportowania | Istotność aspektu | Oddziaływanie aspektu | ||
---|---|---|---|---|
średnia | wysoka | wewnątrz Grupy | na zewnątrz Grupy | |
OBSZAR EKONOMICZNO-STRATEGICZNY | ||||
|
• | • | • | |
|
• | • | • | |
|
• | • | • | |
|
• | • | • | |
OBSZAR SPOŁECZNY | ||||
|
• | • | • | |
|
• | • | • | |
|
• | • | • | |
|
• | • | • | |
OBSZAR PRACOWNICZY | ||||
|
• | • | • | |
|
• | • | • | |
|
• | • | • | |
|
• | • | • | |
OBSZAR PRAW CZŁOWIEKA I PRZECIWDZIAŁANIA KORUPCJI I ŁAPOWNICTWU | ||||
|
• | • | • | |
|
• | • | • | |
|
• | • | • | |
|
• | • | • | |
OBSZAR ŚRODOWISKOWY | ||||
|
• | • | • | |
|
• | • | • | |
|
• | • | • | |
|
• | • | • |